Position paper Netwerk Kennissteden Nederland

Groningen

De ‘groeibrief’ van het kabinet en de start van Agenda Stad in 2014 vormde aanleiding voor het Netwerk Kennissteden Nederland om hun position paper van 2011 tegen het licht te houden en te actualiseren. Daarbij ook de vooruitblik
naar een Europese Urban Agenda.

Het afgelopen halfjaar sprak de kerngroep van het netwerk (de steden Delft, Groningen, Leiden en Nijmegen, de VSNU, Vereniging Hogescholen, Kences en Tilburg University) met ministeries en met alle leden van het netwerk over Agenda Stad. Al gauw bleek hoe snel de omgeving van universiteiten, hogescholen en kennissteden aan het veranderen is en hoeveel invloed dat heeft op actuele vraagstukken in de regionale kenniseconomieën. Alle kennissteden functioneren in een regionaal ecosysteem van bedrijven, kennisinstellingen en overheden.

Het Netwerk Kennissteden presenteert hieronder een vernieuwd position paper, waarin ze het aanbod voor Agenda Stad uiteenzetten: Kracht van Kennis.

Laat een reactie achter